عطا محمد نور: سخنان حکمتیار بیچارگی و خبث درونی او را نشان می‌دهد

خبرگزاری رصد: عطا محمد نور والی اسبق ولایت بلخ در واکنش به سخنان تنیش‌ آمیز گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با نشر یک پیام در صفحه فیسبوک خود نگاشته: حکمتیار و نفرت، دو پدیده همزاد.

آقای حکمتیار در سخنرانی امروز خود به مناسبت روز خروج ارتش سرخ شوروی سابق گفته بود که عده‌ای از ناافغان‌های ملت‌ستیز و جنگ طلب شعارهای مقاومت دوم را سر دادند آنهم به اشاره و دستور کشورهای جنگ طلب.

در ادامه حکمتیار گفت: همان‌هایی که مقاومت پوشالی اول‌شان به فرار تا کولاب منتج شد.

آقای نور در این پیام خود گفته است که اظهارات امروز حکمتیار اوج عقده‌مندی، بیچاره‌گی و خبث درونی او را نشان می‌دهد.

نور همچنان با دفاع از کارنامه مقاومت بیان کرده است که مقاومت ما ایستادگی بود برای دفاع از وطن، اما آن طرف حکمتیار هفتاد هزار فرزندان این وطن را قتل عام کرد.

والی اسبق ولایت بلخ خاطر نشان کرده است ما هیچ گاه این میهن را ترک نکردیم و برای دفاع ازین سرزمین با بهای خون خود ایستادگی نمودیم، اما حکمتیار در آغوش بادارانش‌ در بیرون از کشور لمیده بود.
عطا محمد نور علاوه نمود که مقاومت روایت بخشی از تاریخ کشور است، اما این آقای فراری روایت‌اش جز خشونت، نفرت، انزجار، قتل عام، مزدوری و صدا شدن برای بیگانه‌ها چه بوده است؟


نور با مخاطب قرار دادن آقای حکمتیار عنوان کرده که کسی که قدرت طلبی و غرور کاذب اش او را به قصاب کابل شهرت بخشید و آرمانش خلاصه شده بود به راکت پراگنی بالای کابل و ویرانی سرزمین، حکایت فرار کردن و شکست‌هایش زبان‌زد همه است. اما ما هیچگاه نه شکست خوردیم و نه هم فرار کردیم.


نور با خاطر نشان کردن اینکه در جهاد کشور و پایه‌ریزی نظام نوین دست داشته است گفته که حکمتیار پس ازسالها فرار و مسکن گزینی در دربارهای آن‌ سوی مرز، سر تسلیم فرونهاد و تاکنون در قصری که از بیت المال کرایه اش پرداخت می‌گردد، زندگی می‌کند.
عطا محمد نور همچنان اضافه کرده است که حکمتیار از درون خانه کرایی حکومت که توان بیرون شدن از آنجا را ندارد، طرح بر اندازی نظام را مطرح می‌‌کند، چقدر خنده آور است.

در پیام عطا محمد نور با لحن تهدید آمده: حکمتیار مطلع باشد همانگونه که مقاومت اول را پیروزمندانه به موفقیت رسانیدیم، مقاومت دوم را درصورت نیاز و برای دفاع از کشور و مردم شکل خواهیم داد.