نبیل مرگ آفرینان کابل و ولایات را افشا کرد

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی از چهره های شاخص سیاسی- امنیتی و منتقد جدی سیاست های امنیتی حکومت به حساب می‌آید در رخنمای فیسبوکش تعداد از افراد را با ارایه مشخصات و تصاویر شان برای حکومت معرفی نموده که در عملیات های انتحاری و انفجار های روزانه کابل و برخی ولایات مستقل از طالبان و مستقیم به هدایت آی اس آی و ام آی پاکستان مرتکب جنایت می شوند.
نبیل با بیان این نکته که 《فتوا و مشروعیت قتل و کشتار عام مردم بیگناه در شهر کابل و دیگر شهر ها، قرا و قصبات افغانستان که در این روز ها به شدت جریان دارد، باید از دو مرجع صادر شده باشد》
اول شیخ عبدالحکیم قاضی قضات طالبان و دوم مرجع بیرون از دایره تسلط طالبان را بدون ذکر نام و نشان مشخص عنوان نموده است.
او در بخشی از این متن که حکومت را مخاطب قرارداده گفته است《بارها و بر اساس اطلاعات دقیق و مستند گفته‌ام که بعضى از حملات در کابل و دیگر شهر ها را گروپ‌هاى کوچک تروریستى که به‌گونهٔ مستقیم از سوى ادارات استخباراتى پاکستان اداره می‌گردند، انجام می‌دهند. حتى اکثراً اصلاً رهبرى طالبان از پلان و برنامهٔ این کشتار عام آگاه نیستند!》
نامبرده در توضیح اینکه چرا طالبان در قبال اعمال این گروهک ها و دسته واکنش نشان نمیدهند ؛ آنان را گروگان دولت پاکستان خوانده ادامه میدهد《واضح است که طالب در این رابطه نمی‌تواند، موقف بگیرند، چون مستقل نیستند و پاکستان آنها را به گروگان گرفته اند》
در ادامه ضمن گلایه از بخش های مسول در حکومت بابت تحریم اطلاعاتی که برای ایشان وضع شده است مشخصات حلقه ترورستی را که پشت بسیاری از حملات تروریستی قرار دارند برای مردم و مسولان امنیتی با تصاویر اینگونه این گونه معرفی می‌نماید:
《این شخص حاجی احمدشاه نام دارد و دارای روابط نزدیک با ISI و MI یا سرویس استخبارات نظامی پاکستان است. او در فعالیت‌های تروریستی در شهر کابل و بعضی ولایات افغانستان تحت حمایه استخبارات پاکستان بی‌حد فعال می‌باشد.
شخص مذکور از سوی استخبارات پاکستان به‌طور مستقیم “طالبان، شبکه‌ی حقانی و لشکر طیبه” را در افغانستان در بخش لوژستیکی اکمال و هم‌کاری نموده و برای حملات تروریستی زمینه‌سازی می‌کند.
حاجی احمدشاه به کابل نیز رفت‌وآمد داشته و با بعضی از اشخاص روابط نزدیک دارد و در حملات فعلی در کابل سهم گسترده دارد.

شخص دوم قاری جواد نام دارد. او به‌طور مستقیم از سوی ISI حمایت و تمویل می‌گردد و نزدیک به پنج‌صد تن افراد جنگ‌جو را رهبری می‌نماید.
قاری جواد در ولایت لوگر و ولسوالی‌های کابل فعالیت‌ داشته و در حملات کنونی کابل نیز دست مستقیم دارد.

شخص سوم سیف‌الله مجاهد حقانی نام دارد. او مسئولیت تربیه افراد انتحاری و بم‌های انفجاری را داشته و در این بخش دارای تجربه‌ی کافی نیز می‌باشد.
سیف‌الله مجاهد حقانی در انفجارات شاهراه‌ها و ترور‌های هدف‌مند مستقیماً دست داشته و از استخبارات پاکستان به‌طور مستقیم هدایت گرفته و آن‌را عملی می‌نماید.》